Přihlásit
: 1 2 [3] 4 5
   |   
: Spustenie systému Linux - otázka začíatočníka  ( 10228 )
alda81
Hero Member
*****

Karma: 43
: 2 621


alda81@jabber.cz


« #30 : October 24, 2009, 09:40:55 »

dejte sem pro kontrolu výpis po zadání tohoto příkazu do konzole
cat /etc/urpmi/urpmi.cfg
to nám ukáže jaké zdroje jsou nastavené, jestli tam není náhodou problém

placka byla stažena a vypálena v pořádku? viz. http://wiki.mandrivalinux.cz/2009.1_download

nepatří náhodou čip zmiňované grafiky do již nepodporovaných proprietárními ovladačemi od Nvidie pro Mandrivu 2009.1 a výš? stejně jako grafiky GeForce4, 3, 2 ... ? nějak tuhle informaci nemůžu najít na webu, nevíte to někdo přesně? kdysi jsem na stejnou grafiku (s tv výstupem) aplikoval právě ovladače pro geforce4

zkuste ještě nastavit rozlišení monitoru natvrdo, tzn. neponechávejte jej na automatice

« : October 24, 2009, 09:54:41 alda81 »

Na zmrdy, wohnouty a ichtyly nereaguju - někdy se ale neudržím a udělám vyjímku.

Na každé prase se vaří voda a čím větší prase, tím větší kotel. (lidová moudrost)
stand
Newbie
*

Karma: 0
: 34


397061844
« #31 : October 24, 2009, 20:18:30 »

Po zadaní príkazu do konzoly my vypísalo :

Non-free/Backports
ignore
key-ids:26752624
mirrorlist:MIRRORLIST
with-dir:media/non-free/backports

(obdobne aj ostatné hlášky)

debug_non-free_release
ignore

debug_non-free_updates
ignore

debug_non-free_testing
ignore

debug_non-free_backports
ignore

tieto ostali vyditelné, bohužial príkazový riadok je pre mna španielska dedina.
Teraz sa viem prihlásiť do systému iba ak vsúpim do tty12 konzoly a hned vystúpim, vtedy sa my objavý prihlasovacia obrazovka, bez tochto vstupu ostáva iba čierna, bez kurzora. Po vstupe do systému som mal nastavené rozlíšenie 1600x1400, aj ked som v drakx11 nastavil 800x640, ale uz rozlíšenie som si zmenil v nastavení velkosti obrazovky.

žiť a nechať žiť!
alda81
Hero Member
*****

Karma: 43
: 2 621


alda81@jabber.cz


« #32 : October 24, 2009, 21:16:02 »

když si otevřete konzoli a tam zadáte ten zmiňovaný příkaz cat /etc/urpmi/urpmi.cfg tak potom stačí výstup z konzole označit myší (výstup z konzole se bude po najetí a označení myší posouvat až na svůj začátek), následně kliknout v nabídce konzole na položku Úpravy->Kopírovat tím zkopírujete označený výstup z konzole,
tento potom vložíte zde do okna přes Ctrl+C (případně pravé myšítko->Vložit) - tento výstup bude dlouhý, proto jej vložte mezi dvě značky, které se vám objeví po kliknutí na tlačítko # zde na fóru (viz. obrázek dole)

ten výstup sem dejte celý, je to jen pro jistotu, aby se dala vyloučit jedna chyba, útržky z výpisu na to nestačí

repete
placka byla stažena a vypálena v pořádku? viz. http://wiki.mandrivalinux.cz/2009.1_download
na té stránce jsou odkazy, jak a kde to zjistit - čekám na odpověď

systém je aktualizovaný? provedl jste aktualizaci? to se dá zjistit, když sem vložíte to, co vám vyplivla konzole po zadání příkazu uname -a případně amarok -v

zkuste případně nastavit vaši grafiku, ale nevybírejte proprietární ovladač a pak použijte tlačítko Test - měli by se objevit barevné pruhy (pokud ne, tak je vybírán špatný ovladač a zkuste jiný třeba GeForce3-GeForce4), po tom co se Test povede, tak najeďte do systému, případně pak systém restartujte a napište, zda-li jsou při startu stále shora uváděné problémy


* vlozeni_kodu.jpg (28.5 , 559x166 - 239 .)

Na zmrdy, wohnouty a ichtyly nereaguju - někdy se ale neudržím a udělám vyjímku.

Na každé prase se vaří voda a čím větší prase, tím větší kotel. (lidová moudrost)
stand
Newbie
*

Karma: 0
: 34


397061844
« #33 : October 24, 2009, 21:32:50 »

Ano placka bola vypálená v poriadku, to som skontroloval ešte pre vypálením na dvd.

žiť a nechať žiť!
stand
Newbie
*

Karma: 0
: 34


397061844
« #34 : October 24, 2009, 21:33:52 »

aj aktualizácia prebehla v poriadku.

žiť a nechať žiť!
grapefr .


« #35 : October 25, 2009, 17:28:45 »

tak se tak divim, proc se rozcilujete z mdv ve virt. stroji vmware... jestli se bojite neco pokazit je mozna lepe zkouset bootovatelne Live CD MDV viz. http://wiki.mandrivalinux.cz/2009.1_download
Peťoš
Global Moderator
Hero Member
*****

Karma: 188
: 6 712



« #36 : October 25, 2009, 18:53:47 »

tak se tak divim, proc se rozcilujete z mdv ve virt. stroji vmware... jestli se bojite neco pokazit je mozna lepe zkouset bootovatelne Live CD MDV viz. http://wiki.mandrivalinux.cz/2009.1_download
Kdyby sis pročetl celé vlákno tak zjistíš, že se už dávno bavíme s jiným člověkem, který jede na normálním železe, ne ve virtuálu...

Do it or do not. There is no "try".

Peťošův repozitář je na adrese: http://petos.cz/rpms
Fotoblog: http://vzducholode.blogspot.com a http://petos.cz/category/fotky
grapefr
Full Member
***

Karma: 2
: 182



« #37 : October 25, 2009, 21:18:34 »

omlouvam se...ja si vsiml, ale bohuzel jsem to pastnul z jineho stroje jako neprihlaseny a uz to neslo editovat...mel jsem pouzit citaci na toho prvniho uzivatele  

Tohle se mi zda na tomto foru takove vzlastni, ze se prispevky radi stale za sebe....kdyz ma diskuze napr 10 stran a ja chci reagovat na 5 strane, bylo by mozna lepsi reagovat na konkretni prispevek a melo by fungovat zanorovani...no jen takovy postreh.
« : October 25, 2009, 21:23:27 grapefr »
stand
Newbie
*

Karma: 0
: 34


397061844
« #38 : October 25, 2009, 22:05:27 »

Takže som tu, bol som v práci
tu je celý výpis z konzoly
:
Mandriva\ Linux\ -\ 2009\ Spring\ (Free)\ -\ main" cdrom://i586/media/main {
  key-ids: 70771ff3                                                         
}                                                                           

"Mandriva\ Linux\ -\ 2009\ Spring\ (Free)\ -\ contrib" cdrom://i586/media/contrib {                                                                             
  key-ids: 78d019f5                                                             
}                                                                               

Main  {
  key-ids: 70771ff3
  mirrorlist: $MIRRORLIST
  with-dir: media/main/release
}                             

Main\ Updates  {
  key-ids: 22458a98
  mirrorlist: $MIRRORLIST
  update                 
  with-dir: media/main/updates
}                             

Main\ Testing  {
  ignore       
  key-ids: 26752624
  mirrorlist: $MIRRORLIST
  with-dir: media/main/testing
}                             

Main\ Backports  {
  ignore         
  key-ids: 26752624
  mirrorlist: $MIRRORLIST
  with-dir: media/main/backports
}                               

Main\ debug  {
  ignore     
  key-ids: 26752624
  mirrorlist: $MIRRORLIST
  with-dir: media/debug_main/release
}                                   

Main\ Updates\ debug  {
  ignore               
  key-ids: 22458a98   
  mirrorlist: $MIRRORLIST
  with-dir: media/debug_main/updates
}                                   

Main\ Testing\ debug  {
  ignore               
  key-ids: 26752624   
  mirrorlist: $MIRRORLIST
  with-dir: media/debug_main/testing
}                                   

Main\ Backports\ debug  {
  ignore                 
  key-ids: 26752624     
  mirrorlist: $MIRRORLIST
  with-dir: media/debug_main/backports
}                                     

Contrib  {
  key-ids: 78d019f5
  mirrorlist: $MIRRORLIST
  with-dir: media/contrib/release
}                               

Contrib\ Updates  {
  key-ids: 26752624
  mirrorlist: $MIRRORLIST
  update                 
  with-dir: media/contrib/updates
}                               

Contrib\ Testing  {
  ignore           
  key-ids: 26752624
  mirrorlist: $MIRRORLIST
  with-dir: media/contrib/testing
}                               

Contrib\ Backports  {
  ignore             
  key-ids: 26752624 
  mirrorlist: $MIRRORLIST
  with-dir: media/contrib/backports
}                                 

Contrib\ debug  {
  ignore         
  key-ids: 26752624
  mirrorlist: $MIRRORLIST
  with-dir: media/debug_contrib/release
}                                     

Contrib\ Updates\ debug  {
  ignore                 
  key-ids: 26752624       
  mirrorlist: $MIRRORLIST
  with-dir: media/debug_contrib/updates
}                                     

Contrib\ Testing\ debug  {
  ignore                 
  key-ids: 26752624       
  mirrorlist: $MIRRORLIST
  with-dir: media/debug_contrib/testing
}                                     

Contrib\ Backports\ debug  {
  ignore                   
  key-ids: 26752624         
  mirrorlist: $MIRRORLIST   
  with-dir: media/debug_contrib/backports
}                                       

Non-free  {
  key-ids: 70771ff3
  mirrorlist: $MIRRORLIST
  with-dir: media/non-free/release
}                                 

Non-free\ Updates  {
  key-ids: 26752624
  mirrorlist: $MIRRORLIST
  update                 
  with-dir: media/non-free/updates
}                                 

Non-free\ Testing  {
  ignore           
  key-ids: 26752624
  mirrorlist: $MIRRORLIST
  with-dir: media/non-free/testing
}

Non-free\ Backports  {
  ignore
  key-ids: 26752624
  mirrorlist: $MIRRORLIST
  with-dir: media/non-free/backports
}

debug_non-free_release  {
  ignore
  key-ids: 26752624
  mirrorlist: $MIRRORLIST
  with-dir: media/debug_non-free/release
}

debug_non-free_updates  {
  ignore
  key-ids: 22458a98
  mirrorlist: $MIRRORLIST
  with-dir: media/debug_non-free/updates
}

debug_non-free_testing  {
  ignore
  key-ids: 26752624
  mirrorlist: $MIRRORLIST
  with-dir: media/debug_non-free/testing
}

debug_non-free_backports  {
  ignore
  key-ids: 26752624
  mirrorlist: $MIRRORLIST
  with-dir: media/debug_non-free/backports

predtým som to nezadával v konzole ale ešte pred prihlásením, preto som to nevedel sem kopírovať
ale iba odpisovať.

V práci my jeden chalan poradil aby som tesne pred prihlásením zadal ctrl+alt+f7 a grafika nabehne
a ide to podľa toho návodu, preto my to nabehlo aj včera.

žiť a nechať žiť!
alda81
Hero Member
*****

Karma: 43
: 2 621


alda81@jabber.cz


« #39 : October 25, 2009, 22:49:07 »

zdroje jsou teda ok (ještě bych si donastavil zdroje PLF - to ale s tímto problémem nesouvisí)

a po tom najetí do systému pak jede proprietární ovladač nebo ne? zadejte do konzole glxinfo a pokud tam bude toto
:
  direct rendering: Yes
tak proprietární ovladač jede, pokud tam bude No, tak nastavte svou grafiku jak jsem psal výše a nevybírejte proprietární ovladač a zkuste se odhlásit a přihlásit - bude-li to tak, tak vaše grafika již není novým x.orgem v M2009.1 podporována

Na zmrdy, wohnouty a ichtyly nereaguju - někdy se ale neudržím a udělám vyjímku.

Na každé prase se vaří voda a čím větší prase, tím větší kotel. (lidová moudrost)
stand
Newbie
*

Karma: 0
: 34


397061844
« #40 : October 25, 2009, 23:04:13 »

nuž, po zadaní príkazu vypísalo:bash: glxinfo: command not found
znamená,že nenachádza príkaz alebo to horšie?

žiť a nechať žiť!
alda81
Hero Member
*****

Karma: 43
: 2 621


alda81@jabber.cz


« #41 : October 25, 2009, 23:10:23 »

chybí balíček mesa-demos - takže doinstalovat

(pozn. zítra ráno brzy vstávám, musím jít chrnět)

Na zmrdy, wohnouty a ichtyly nereaguju - někdy se ale neudržím a udělám vyjímku.

Na každé prase se vaří voda a čím větší prase, tím větší kotel. (lidová moudrost)
stand
Newbie
*

Karma: 0
: 34


397061844
« #42 : October 25, 2009, 23:12:19 »

Ok, aj ja zajtra večer skúsim tu byť,
Dobú noc!

žiť a nechať žiť!
stand
Newbie
*

Karma: 0
: 34


397061844
« #43 : October 28, 2009, 00:21:36 »

Tak,dnes som sa konečne dostal k tomu aby som do-inštaloval mesa demos a po zadaní zmieneného
príkazu vypísalo:
:
glxinfo
name of display: :0.0      
display: :0  screen: 0    
direct rendering: Yes      
server glx vendor string: NVIDIA Corporation
server glx version string: 1.4              
server glx extensions:                      
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_SGIX_fbconfig,
    GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGI_swap_control,    
    GLX_EXT_texture_from_pixmap, GLX_ARB_multisample, GLX_NV_float_buffer
client glx vendor string: NVIDIA Corporation                            
client glx version string: 1.4                                          
client glx extensions:                                                  
    GLX_ARB_get_proc_address, GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_visual_info,  
    GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context, GLX_SGI_video_sync,  
    GLX_NV_swap_group, GLX_NV_video_out, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_SGIX_pbuffer,
    GLX_SGI_swap_control, GLX_NV_float_buffer, GLX_ARB_fbconfig_float,        
    GLX_EXT_fbconfig_packed_float, GLX_EXT_texture_from_pixmap,              
    GLX_EXT_framebuffer_sRGB, GLX_NV_present_video                            
GLX version: 1.3                                                              
GLX extensions:                                                              
    GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_SGIX_fbconfig,            
    GLX_SGIX_pbuffer, GLX_SGI_video_sync, GLX_SGI_swap_control,              
    GLX_EXT_texture_from_pixmap, GLX_ARB_multisample, GLX_NV_float_buffer,    
    GLX_ARB_get_proc_address                                                  
OpenGL vendor string: NVIDIA Corporation                                      
OpenGL renderer string: GeForce FX 5200/AGP/SSE/3DNOW!                        
OpenGL version string: 2.1.2 NVIDIA 173.14.18                                
OpenGL shading language version string: 1.20 NVIDIA via Cg compiler          
OpenGL extensions:                                                            
    GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_fragment_program,                            
    GL_ARB_fragment_program_shadow, GL_ARB_fragment_shader,                  
    GL_ARB_half_float_pixel, GL_ARB_imaging, GL_ARB_multisample,              
    GL_ARB_multitexture, GL_ARB_occlusion_query, GL_ARB_pixel_buffer_object,  
    GL_ARB_point_parameters, GL_ARB_point_sprite, GL_ARB_shadow,              
    GL_ARB_shader_objects, GL_ARB_shading_language_100,                      
    GL_ARB_texture_border_clamp, GL_ARB_texture_compression,                  
    GL_ARB_texture_cube_map, GL_ARB_texture_env_add,                          
    GL_ARB_texture_env_combine, GL_ARB_texture_env_dot3,                      
    GL_ARB_texture_mirrored_repeat, GL_ARB_texture_rectangle,                
    GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_buffer_object,                    
    GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_vertex_shader, GL_ARB_window_pos,          
    GL_S3_s3tc, GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra,            
    GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_func_separate, GL_EXT_blend_minmax,      
    GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_compiled_vertex_array, GL_EXT_Cg_shader,    
    GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_framebuffer_blit,    
    GL_EXT_framebuffer_multisample, GL_EXT_framebuffer_object,                
    GL_EXT_gpu_program_parameters, GL_EXT_multi_draw_arrays,                  
    GL_EXT_packed_depth_stencil, GL_EXT_packed_pixels,                        
    GL_EXT_paletted_texture, GL_EXT_pixel_buffer_object,                      
    GL_EXT_point_parameters, GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color,  
    GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shadow_funcs,                      
    GL_EXT_shared_texture_palette, GL_EXT_stencil_two_side,                  
    GL_EXT_stencil_wrap, GL_EXT_texture3D, GL_EXT_texture_compression_s3tc,  
    GL_EXT_texture_cube_map, GL_EXT_texture_edge_clamp,                      
    GL_EXT_texture_env_combine, GL_EXT_texture_env_dot3,                      
    GL_EXT_texture_filter_anisotropic, GL_EXT_texture_lod,                    
    GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_sRGB,      
    GL_EXT_timer_query, GL_EXT_vertex_array, GL_IBM_rasterpos_clip,          
    GL_IBM_texture_mirrored_repeat, GL_KTX_buffer_region, GL_NV_blend_square,
    GL_NV_copy_depth_to_color, GL_NV_depth_clamp, GL_NV_fence,                
    GL_NV_float_buffer, GL_NV_fog_distance, GL_NV_fragment_program,          
    GL_NV_fragment_program_option, GL_NV_framebuffer_multisample_coverage,    
    GL_NV_half_float, GL_NV_light_max_exponent, GL_NV_multisample_filter_hint,
    GL_NV_occlusion_query, GL_NV_packed_depth_stencil, GL_NV_pixel_data_range,
    GL_NV_point_sprite, GL_NV_primitive_restart, GL_NV_register_combiners,    
    GL_NV_register_combiners2, GL_NV_texgen_reflection,                        
    GL_NV_texture_compression_vtc, GL_NV_texture_env_combine4,                
    GL_NV_texture_expand_normal, GL_NV_texture_rectangle,                      
    GL_NV_texture_shader, GL_NV_texture_shader2, GL_NV_texture_shader3,        
    GL_NV_vertex_array_range, GL_NV_vertex_array_range2, GL_NV_vertex_program,
    GL_NV_vertex_program1_1, GL_NV_vertex_program2,                            
    GL_NV_vertex_program2_option, GL_SGIS_generate_mipmap,                    
    GL_SGIS_texture_lod, GL_SGIX_depth_texture, GL_SGIX_shadow,                
    GL_SUN_slice_accum                                                        

120 GLX Visuals
   visual  x  bf lv rg d st colorbuffer ax dp st accumbuffer  ms  cav
 id dep cl sp sz l  ci b ro  r  g  b  a bf th cl  r  g  b  a ns b eat
----------------------------------------------------------------------

Výpis som musel skrátiť.
Dúfam, že už to bude v poriadku. Trvalo my  to trocha dlhšie, lebo sa ešte iba zoznamujem
s linuxom.

žiť a nechať žiť!
Hobil
Hero Member
*****

Karma: 58
: 4 006


« #44 : October 28, 2009, 11:48:50 »

Podle toho vypisu se jevi, ze 3D podpora je funkcni.
direct rendering: Yes

Jeste je nejaky problem?
H.

Benzínem se nemá hasit ohniště
teď už je to jedno, ale pro příště... (K.P.)
: 1 2 [3] 4 5
   |   
 
: