Přihlásit
: [1]
   |   
: Optimalizace systému  ( 6141 )
Iberion
Newbie
*

: 26

computer barbar

388780363
« : March 03, 2012, 12:16:51 »

Pořídil jsem si mandrivu 2010.2 Free. Jedním z důvodů je i to, že žiju možná v omylu a předpokládám, že na rozdíl od Winů nezatěžuje tolik HW. O to větší bylo překvapení, když jsem pomocí gkrellm zjistil, že obě jádra vykazují 7 - 10% zatížení a to "nic" nemám spuštěno, a když pustím internetové rádio, tak obě jádra vykazují okolo 50% zatížení. Což ve Win je při "stejné" konfiguraci max. 1%. Můžete mi někdo poradit, co s tím? Z toho, co jsem zde vyčetl moc moudrý nejsem. Navíc to není přesně to, co potřebuji. Jsem začátečník, takže už 15 krát jsem instaloval a pokaždé jiná konfigurace a to i přes to, že jsem jel stylem klik, klik. Navíc marně pátrám po nějakém obecném průvodci, kde by po lopatě vysvětlili, co a jak. Vy se tady na fóru bavíte už moc na vysoké úrovni.
« : March 03, 2012, 14:05:19 Iberion »

Intel Core2Duo E6600 2.4 GHz, MB Gigabyte 965GM-S2, DDRII 2GB, nVidia GeForce 9800GT 1GB, MDV 2010.2 Free, KDE 4.4.5
Peťoš
Global Moderator
Hero Member

: 6 712

« #1 : March 03, 2012, 14:13:10 »

Ahoj
pro naproste zacatecniky s Linuxem doporucuji sehnat knizku k Madnriva Linuxu. Jeste stale je cas od casu nekde videt. Je napsana tak,z e opravdu provede krok za krokem od naprostych zakladu.
Jinak zatizeni 7-10 procent neni nic hrozneho -- Linux umi pekne skrtit a skalovat, takze pri necinnosti preskaluje tvuj 2.5GHz procesor tak, aby byl na urovni 700 MHz -- a 10 % z toho neni moc... Stejne tak to muze byt s tim internetovym radiem.
Druha moznost proc to radio tak zere je v tom, ze tato radia byvaji psana ve flashi, coz je sice trapne jednoduchy webovy jazyk, ale oc je jednodussi, tim je hure optimalizovan a opravdu je s to vytizit brutalne i velmi silne stroje. Proto vznihl take novy standard HTML, ale ten se prosazuje jen pomalu.
Pokud necemu nerozumis, neboj se napsat, rozvedu, odkazu

Do it or do not. There is no "try".