Přihlásit
: [1]
   |   
: Mandriva 2007 versus Windows XP  ( 1885 )
pavac
Newbie
*

: 1

« : March 22, 2007, 01:16:13 »

Jsem úplný začátečník s Linuxem. V současné době mám jako systém Windows XP a chci přejít na Mandrivu. Ovšem do doby, než zvládnu alespoň základy si chci Win XP ponechat.Mám tam dosta dat, která nechci ztratit. Potřebuji mít tedy nainstalované oba systémy na jednom PC. Ale nevím jak na to. V PC mám tři disky.
První SATA 80GB ozdělený na dva (C,E). Druhý IDE z notebooku 40GB (D) a nyná jsem koupil ještě jeden SATA 320GB rozdělený na 150GB(F) a ze zbytku 170GB chci vytvořit datový prostor pro Mandrivu 2007. Potřebuji poradit jak udělat, abych mohl při startu PC zvolit systém, který chci nabootovat. A vůbec co udělat dřív. Nainstalovat Mandrivu na dané místo? Mimochodem to jsem jiz jednou udelal a vse se zdalo byt OK, ale pri restartu jsem skoncil na tmavé obrazovce a vůbec žádná hláška o startu Linuxu  . A pak teprve nejakým mě neznámým způsobem nastavit volbu bootování či jiný postup.
Díky za radu
Pavel Brandýský
Newbie
*

: 513

« #1 : March 22, 2007, 07:57:23 »

Není nic jednoduššího . Vložit CD (DVD), zvolit Vlastní rozdělení disku, vybrat daný oddíl a nainstalovat. Zavaděč (LILO, Grub) je třeba nechat nainstalovat do /mbr (master boot record). Z něj pak budete moci volit jednotlivé systémy.
Jan Xlisto
Full Member

: 158

« #2 : March 22, 2007, 10:19:44 »

Já jsem začínal obdobně, ale úplně prvně jsem si ťiuknul na Live DIstro.
Ješt bych dodal, že musí být startovací nabídka do prvního oddílu disku (myslým že i primárního, když je jich víc).
tomyp
Sr. Member

: 310

Smrt a daně máte jisté. Daně ovšem jistější.

375195726
« #3 : March 22, 2007, 11:20:27 »